Świąteczne inspiracje dla przedszkolaków- kartka Św. Mikołaja.

Małymi krokami zbliża się do nas magia świąt Bożego Narodzenia.
W radiu i reklamach telewizyjnych słychać już o świątecznych promocjach, pomysłach na preznety,
a witryny sklepowe świecą  blaskami bombek, łańcuchów i innych dekoracji.
W przedszkolu również zaczęliśmy przystrajać kąciki, ściany i okna.
Świąteczne dekoracje zawsze sprawiają dzieciom mnóstwo radości, staram się wybierać coś kreatywnego, a zarazem prostego.

Podrzucam Wam jeden z dzisiejszych pomysłów, który wykorzystałam z moimi 6 latkami.
Co jak co, ale prace i zabawy ze Św. Mikołajem w roli głównej, cieszą przedszkolaków chyba najbardziej :)





Oto materiały potrzebne do zrobienia kartki:

- biały papier (najlepiej blok techniczny)
- czerwony i biały filc,
- oczy do przyklejenia,
- farba lub kredka (kolor cielisty),
- czerwony i biały pompon,
- wata,
- klej,
- nożyczki




1. Złóż białą karteczkę na pół i odrysuj rękę tak, aby nadgarstek znajdował się na złożonej części.
2. Wytnij odrysowaną rękę, następnie pomaluj środkową część dłoni (to będzie twarz Św. Mikołaja)
3.Odrysuj górną część dłoni na czerwonym filcu, przyklej go tak, aby powstał kapelusz.
Wytnij i przyklej biały pasek z filcu na brzeg kapelusza, następnie dodaj biały pomon na koniec czapki Mikołaja.
4. Dodaj oczy i czerwony pompon (nos).
5. Przyklej watę na pozostałe palce tak, aby powstała broda.

Gotowe! :)

Ja rozbudowałam kreatywność dzieci o dodatkowy element. 
Poprosiłam ich, aby w środku kartki, narysowali swój wymarzony prezent, 
coś co chcieliby dostać od Św. Mikołaja.
Prosta, kreatywna i dająca tyle radości zabawa,
 polecam również dorosłym!
Ja swoją już zrobiłam :)





Komentarze