Scenariusz przedstawienia "Żabka, która mamy nie słuchała".

Wertując dziś po wszystkich swoich starych notatkach, natrafiłam na bardzo fajny scenariusz  przedstawienia o niesfornej małej żabce. Pomyślałam, że warto będzie się podzielić z Wami treścią bo jest to jeden z najfajniejszych scenariuszy, którego dzieci uczyły się bardzo chętnie. Piosenki są  łatwe i szybko wpadające w ucho, tekst nie należy do trudniejszych- można go skrócić dla młodszych dzieci lub dodać coś od siebie dla starszaków. Wszystko zależy od liczebności dzieci w grupach. Stroje jak same nazwy wskazują- żabki ubieramy na zielono, bociany na biało- czerwono. Tłem w przedstawieniu może być widok jakiegoś stawu lub jeziora/rzeczki. W mojej pracy to przedstawienie było przygotowane na zakończenie roku szkolnego, można również wykorzystać je na Dzień Mamy, Dzień Dziecka lub inną przedszkolną okazję. 




PRZEDSTAWIENIE PT. " ŻABKA, KTÓRA MAMY NIE SŁUCHAŁA".

Rozpoczęcie przedstawienia piosenką "Jesteśmy żaby aby, aby".
(do tej piosenki można w fajny sposób wykorzystać improwizację ruchową).

(Pierwsza scena- przy stawie siedzą żabki, do których podchodzi zasmucona mama- żaba, opowiada im smutną historię. Żabki rozmyślają jak mogą pomóc, by odnaleźć żabkę).

MAMA- ŻABA
Drogie żabki, rzecz się straszna stała,
zaginęła moja córka ukochana.
Ze zmartwienia zmysły tracę,
że mej żabki nie zobaczę.

ŻABKA I
Znów zginęła mała mała żabka,
uciekła ze swego stadka!
Matkę samą zostawiła,
żeby o nią się martwiła.

ŻABKA II
Tylko figle są w jej głowie,
z mamy nic nie robi sobie.

ŻABKA III
Swojej mamy nic nie słucha,
jakby była całkiem głucha!

ŻABKA IV
Co chce robi całe dnie,
wszystkie już martwimy się...

MAMA- ŻABA
Ach to urwis moja żabka,
martwie się jako jej matka!

ŻABKA V
I my także się martwimy, więc zaradzić coś musimy.
Jak wychować żabkę małą,
na posłuszną, doskonałą?

ŻABKA VI
Zanim jednak coś zrobimy,
najpierw znaleźć ją musimy!

(Żabki skaczą na środku sceny, w poszukiwaniu zaginionej żabki. Po chwili spotykają inne żaby, które opowiadają, gdzie ostatni raz widziały małą żabkę).

ŻABKA VII
Pewną żabę dobrze znamy,
o żabusię zapytamy.

MAMA- ŻABA
Droga żabo, czyś od rana mojej córki nie widziała?

STARA ŻABA
Widziałam, ją rano nad stawem,
mówiła, że wróci niebawem.
Wschód słońca zobaczyć chciała,
a potem do mamy wrócić miała.

WSZYSTKIE ŻABKI
Lecz do tej pory nie wróciła,
Czym nas wszystkie bardzo zmartwiła.

ŻABA VIII
Widziałam ją nad rzeczką,
razem z pluszową laleczką.
Właśnie ubranko lalce prała,
a potem zaraz do mamy wracała.

WSZYSTKIE ŻABKI
Lecz do tej pory nie wróciła,
I tym swą mamę bardzo zmartwiła.

ŻABKA IX
Zaraz szybciutko poskikam
I o żabkę boćki spytam.

PIOSENKA PT. "KLE, KLE BOĆKU"

(Na scenę wchodzą bociany)

ŻABKA IX
Witajcie boćki kochane,
ja tylko przez chwilę z wami zostanę.
Zaginęła żabka mała,
która mamy nie słuchała.
Czy widział ją ktoś z was może,
o popołudniowej porze?

BOCIAN I
Witaj żabko, witaj,
o co tylko zechcesz pytaj.
Widziałem ją dzisiaj na łące,
jak przyglądała się biedronce.
Kropki na skrzydłach jej liczyła
lecz często się myliła.

BOCIAN II
A ja słyszałem jak w lesie,
jej kumkanie echo niesie.

BOCIAN III
Była także u dzięcioła,
całkiem żwawa i wesoła.

BOCIAN IV
Kiedy rozmawiałem z sójką,
to zajęta była bójką!

MAMA- ŻABA
Z kim się biła, gdzie i kiedy?

BOCIAN V
Oj, nie było większej biedy!
Z drugą żabką się pobiła,
przykrych słówek nie szczędziła!

BOCIAN VI
Lecz gdzie teraz jest- nie wiemy.
I jej szukać nie będziemy.
Bo od dawna każdy dobrze wie,
bocian z żabą nie przyjaźni się!

ŻABKA IX
Za rozmowę wam dziękuję,
w dalszą drogę się szykuję!

PIOSENKA PT. "BYLA SOBIE ŻABKA MAŁA"

(Na scenę wchodzi mała żabka)

MAŁA ŻABKA
Dużo świata dziś zwiedziłam,
I porządnie nabroiłam.
Nikt się bawić nie chce ze  mną,
nazywając "małą szelmą".
Sama, sama tu zostałam,
chociaż wcale tak nie chciałam!

BOCIAN I
Po łące dziś spacerowaliśmy o Tobie usłyszeliśmy,
Wszystkie żabki cię szukały,
bardzo smutne miny miały.

MAŁA ŻABKA
Wiem, wiem uciekłam z domu.
Nic nie mówiąc nikomu.

BOCIAN II
Do mamy więc wracaj,
nie czekaj, nie zwlekaj.

MAŁA ŻABKA
Tak długo wszędzie chodziłam, 
że w końcu zabłądziłam.

BOCIAN III
Chodź ze mną, ja drogę Ci wskaże,
jak do domu trafić ci pokażę.

MAŁA ŻABKA
Mamo, mamo wróciłam,
już wiem, że źle zrobiłam!

BOCIAN IV
A więc czy teraz żanko mała,
będziesz swej mamy słuchała?

MAŁA ŻABKA
Będę grzeczna, dobra, miła,
By się mama nie wstydziła,
lecz by dumna ze mnie była.

MAMA- ŻABA
A więc koniec trsok, problemów
Zróbmy radość swemu!

WSZYSTKIE ŻABY I BOCIANY
Urządzimy więc nad stawem
wielką, wieczorną zabawę!

Na zakończenie krótki swobodny taniec do piosenki Crazy Frog :)






Komentarze