Dzień Kobiet to wyjątkowy dzień- ważny dla wszystkich kobiet, zarówno tych dużych, jak i małych.
Jest to idealna okazja do kształtowania u chłopców uprzejmości wobec pań i koleżanek, sprawia radości bliskim poprzez obdarowywanie ich samodzielnie wykonanymi upominkami, przeżywania pozytywnych uczuć i wspólpracy w grupie.
W naszym przedszkolu Dzień Kobiet/ Dziewczynek obchodzony jest co roku. Staramy się, aby był to dzień niezapomniany, w szczególności dla wszystkich małych dam :)
Przedstawiam Wam krótki scenariusz zabaw, który możecie wykorzystać w swojej pracy:
1.
Przywitanie dzieci wierszem:
„8 marca”
Ósmego marca, marcowy wiatr.
Z odświętną miną
do miasta wpadł.
Wpadł do kwiaciarni przed ósmą tuż
i kupił bukiecik z tysiąca róż.
Wszyscy zdumieni patrzyli nań.
Dla kogo te kwiaty?
Dla wszystkich pań.
Koło przystanku przystanął wiatr.
I wszystkim paniom
podarował kwiat.
2. Nauczyciel prowadzący wprowadza dzieci
w radosny nastrój uroczystości Dnia Kobiet. (Zaznacza, że w tym dniu, to
dziewczynki i dorosłe panie obchodzą swoje święto i mogą być traktowane w
sposób szczególny, przypomina jednak przy tym, że nie tylko w tym dniu, także
na co dzień chłopcy wobec dziewczynek, mam i innych pań powinni zachować się w
sposób uprzejmy i życzliwy.)
3. Wręczenie dziewczynkom
tulipanów, przygotowanych dzień wcześniej przez chłopców.
4. „Bądź
uprzejmy dla koleżanki” – zabawa do muzyki.
Przy
dźwiękach muzyki z magnetofonu dzieci biegają po całej sali – na przerwę w
muzyce zatrzymują się i każdy chłopiec pozdrawia koleżanki stojące najbliżej,
wykonując ukłon w ich kierunku lub podając im rękę. Zabawę powtarzamy 5-6 razy.
5.
Rozwiązywanie zagadek.
Poznanie wybranych zawodów wykonywanych
przez kobiety. Po rozwiązaniu każdej
zagadki wskazane dziecko wyszukuje ilustracji przedstawiającej kobietę
wykonującą dany zawód i zawiesza ilustrację na tablicy.
– Choć to nie rolniczka, lecz
rolę ma.
Często w teatrze lub w filmie gra? (aktorka)
Często w teatrze lub w filmie gra? (aktorka)
– Kto nad
głowami, szczęka nożyczkami?
Kiedy nie umiemy fryzury zrobić sami, tę panią odwiedzamy? (fryzjerka).
Kiedy nie umiemy fryzury zrobić sami, tę panią odwiedzamy? (fryzjerka).
– Jaki zawód wykonuje pani,
której zajęciem jest gotowanie? (kucharka)
której zajęciem jest gotowanie? (kucharka)
– Pani za
sklepową ladą, kupujących grzecznie wita.
Tu odważy, tam domierzy, towar dobry, tani, świeży? (sprzedawczyni)
Tu odważy, tam domierzy, towar dobry, tani, świeży? (sprzedawczyni)
– Jaka pani ma
na półkach książek bez liku?
I dba o książki i czytelników? (bibliotekarka)
I dba o książki i czytelników? (bibliotekarka)
– Kto tnie
materiał, aby z części małych
zrobić całą bluzkę lub garnitur cały? (krawcowa)
zrobić całą bluzkę lub garnitur cały? (krawcowa)
– Leczy
wszystkich ludzi, odwiedza też chore dzieci.
Chodzi w białym fartuchu, Kto to jest? Już wiecie? (lekarka)
Chodzi w białym fartuchu, Kto to jest? Już wiecie? (lekarka)
– Nosi biały
czepek i biały fartuszek,
a żebyś był zdrowy, czasem ukłuć musi? (pielęgniarka).
a żebyś był zdrowy, czasem ukłuć musi? (pielęgniarka).
6.
„Kącik Małej Damy”.
Dziewczynki mają swobodne zabawy przy lusterku. Czesanie,
robienie fryzur itp. rzeczy. Dzień wcześniej można ustalić z rodzicami, aby
przynieśli dużo spinek, gumek, grzebieni i szczotek do tej zabawy. Mogą też
przynieść sukienki, spódnice- różne stroje na przebranie.
7. Owocowy koktajl.
W tym czasie kiedy dziewczynki bawią się w kąciku
małej damy- chłopcy przygotowują dla wszystkich pyszny koktajl z różnych owoców
(z pomocą Pań).
Kończymy zabawy wspólnym wypiciem koktajlu
owocowego J
(w naszym przedszkolu chłopcy 2 lata temu przygotowywali pyszne babeczki).
Komentarze
Prześlij komentarz