Bal Karnawałowy w przedszkolu.

Karnawał to czas balów, masakrad, nie tylko dla dorosłych!
 Jest to również wspaniała okazja do zabaw dla dzieci, które często wyczekują
 balu karnawałowego przez wiele tygodni... 
Ta radość, kiedy mogą przebrać się za swoją ulubioną postać bajkową- bezcenne! :-)
Ja w tym roku postanowiłam być biedronką, pomysł wpadł mi do głowy z dnia na dzień. 
Większość dostępnych materiałów w domu i przedszkolu zaważyła na tym, że zostałam czarno- czerwoną istotą w kropeczki.
Ciach, ciach i strój wyczarowany :)


Do tego doszły jeszcze gotowe skrzydełka i strój był gotowy.
Efekt był taki...


Dla tych, którzy nie mają jeszcze pomysłu na zabawy karnawałowe dla dzieci,
 przedstawiam krótki scenariusz: 

WENECKI BAL MASKOWY

1.Otwarcie balu.
Otwarcia dokonuje jedna osoba z prowadzących, która wita dzieci wierszem:
„Witajcie, witajcie kochani.
Cieszę się, że jestem z wami.
Usłyszałam wasze głosy,
uczesałam ładnie włosy
i przybiegłam na wezwanie.
Bardzo miłe to spotkanie.”

2. Taniec na dobry początek- Parada (tradycyjny Polonez).
Dzieci zakładają swoje maski, dobierają się parami, odbywa się karnawałowa parada. 

 3. Wenecki labirynt.
Uczestnicy dobierają się parami. Jedna osoba z pary ma zawiązane oczy, druga ma ją ,,przeprowadzić” przez narysowany na dużej planszy labirynt.

4.Ozdabianie masek.
Ozdabianie szablonów masek, dowolnymi materiałami plastycznymi.

5. „Jaka to melodia?”
Osoba prowadząca ma przygotowane fragmenty znanych polskich piosenek dziecięcych ( 5 piosenek). Dzieci dzielimy na tyle grup, ile jest na Sali Pań (każda Pani będzie miała ok. 7 dzieci w grupie). Każda grupa otrzymuje kartkę i długopis. Osoba prowadząca włącza po kolei 5 piosenek. Po ich odsłuchaniu, każda z grup przedstawia swoje propozycje tytułów.

6. Taniec „Ludzie do ludzi”.
 Zabawa w parach. Osoba prowadząca podaje hasło np. „plecy do pleców” – wszyscy tańczą, opierając się plecami, następnie podaje hasło np. „dłonie do dłoni”, „łokieć do łokcia” itp. Na polecenie „ludzie do ludzi” wszyscy zmieniają partnerów. Zabawa zaczyna się od nowa.

7. Zabawa ,,Czarodziejski worek”.
W worku ukryte są obrazki, które przedstawiają symbole pewnych bajek np. groch- Księżniczka na ziarnku grochu, zapałki- Dziewczynka z zapałkami. Dzieci wyciągają z worka obrazki, zgadując z jakiej bajki jest dany symbol.

- możemy również dołączyć prezentacje swoich strojów, wtedy każde dziecko wypowie się za kogo jest przebrane i skąd taki pomysł :)

Komentarze